درایو - اینورتر

انقلابی جدید در صنعت اتوماسیون

انقلابی جدید در صنعت اتوماسیون صنعتی در حضور یادگیری ماشین

با ورود به عصر جدید، ما شاهد یک تغییر بسیار بزرگ در صنعت اتوماسیون بوده ایم که منجر به راه جدید و تازه ای بر دنیای دیجیتال شده است. این انقلاب صنعتی چهارم است. اولین انقلاب که در قرن 18 و 19 ام رخ داد انقلاب مکانیکی بود که با ظهور موتور های بخار بوجود آمد. دومین انقلاب در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم با تطابق تولید الکتریسیته و تغییرات در ارتباطات بوجود آمد. این دوره همچنین انقلاب الکتریکی  نامیده میشود. در اواخر قرن بیستم سومین انقلاب صنعتی پیشرفت های عظیمی در نیمه هادیها، محاسبات، اتوماسیون و اینترنت فراهم کرد. این مرحله بعنوان انقلاب دیجیتال شناخته شده است.

چهارمین انقلاب صنعتی در نتیجه شبکه های کامپیوتری، مردم و تجهیزات که بوسیله داده و یادگیری ماشین تغذیه میشوند ظهور پیدا کرده است. اگرچه  این صنعت هنوز  مبهم است، بهترین تعریف برای انقلاب چهارم عبارت است از یک شبکه هوشمند شامل کاربران، کامپیوترها و تجهیزات که   تمام زنجیره از امکانات دیجیتال شدن استفاده میکنند.

تاثیر انقلاب چهارم صنعتی بر روی موتورهای الکتریکی به این گونه است که ارتباط هرمی مانند (سلسله مراتبی) در تجهیزات اتوماسیون به ارتباط اتوماسیون شبکه ای (بدون سلسه مراتب) تغییر یافته است.

این تغییرات به این معنا است که هر المان در سیستم اتوماسیون یک مجموعه صنعتی مانند: موتور الکتریکی، درایو، کنترلرها، سنسورها  به یک فضای ابری داده (که محلی برای ذخیره داده ها، آنالیز، و تحلیل و فرآیند تصمیم گیری است ) متصل و مرتبط می باشد.

انقلابی-جدید-در-صنعت-اتوماسیون-صنعتی-در-حضور-یادگیری-ماشین

 

 

 

در یک اتوماسیون شبکه مقدار داده ها اهمیت چشم گیری دارند. از آنجا که داده ها اساسا بوسیله سنسورها تولید میشود، تعداد سنسورها در سیستم اتوماسیون مدرن رو به افزایش است. موتورها و ماشین آلات مانند فن ، پمپ و کانوایرها در شبکه داده المان های آشکار و اصلی به شمار نمی آیند و سنسورها همچنین نیازمند جمع آوری داده از این ماشین ها می باشند. سنسورها با استفاده از ابزارهای مختلف جهت دستیابی به اطلاعات به شبکه متصل هستند. در خلال معرفی سیستم های ناظر بر شرایط پیشرفته هزینه اضافی سنسورها و اتصال اغلب به عنوان مانع دیده میشود.

درایوهای سرعت متغیر مدرن در انقلاب صنعتی چهارم فرصت های جدیدی را برای صنعتگران ایجاد کرده است. به طور سنتی، درایوها به عنوان پردازشگرهای قدرت برای کنترل سرعت موتورها در نظر گرفته میشدند. امروزه با استفاده از مزیت قدرت پردازش­گر داخلی، ظرفیت حافظه و واسط های ارتباطی در داخل درایو قسمتی از زنجیره اطلاعتی به شمار می آیند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *